Artykuły

Warren Buffett – wyrocznia z Omaha. Strategie inwestycyjne geniusza z CXO.pl

Warren Buffett – wyrocznia z Omaha. Strategie inwestycyjne geniusza Warren Buffett to postać legendarna w świecie finansów. Uznawany za jednego z najwybitniejszych inwestorów wszechczasów, zyskał przydomek „wyroczni z Omaha”. Jego decyzje inwestycyjne są śledzone przez rynki, a każda plotka o jego zainteresowaniu daną spółką potrafi windać jej ceny. Niezwykła historia sukcesu Urodzony w 1930 roku […]

Warren Buffett – wyrocznia z Omaha. Strategie inwestycyjne geniusza z CXO.pl Read More »

Zarządzanie kosztami w firmie – przegląd kluczowych koncepcji

Zarządzanie kosztami w firmie – przegląd kluczowych koncepcji Efektywne zarządzanie kosztami jest kluczowe dla sukcesu każdej firmy. W praktyce biznesowej spotykamy się z różnymi podejściami do tego zagadnienia. W kulturze Zachodu dominuje podejście koncentrujące się na rachunku kosztów i ich kontroli. Jednak działania zmierzające do redukcji kosztów często są podejmowane bez usystematyzowanej metodologii, co wynika

Zarządzanie kosztami w firmie – przegląd kluczowych koncepcji Read More »

Krytyczna kwestia zachowań w zarządzaniu łańcuchem krytycznym

Krytyczna kwestia zachowań w zarządzaniu łańcuchem krytycznym Autorzy: Jerzy Stawicki, Krzysztof Abramowski Zarządzanie projektem według metody łańcucha krytycznego, wywodzącej się z prac Eliego Goldratta i teorii zarządzania ograniczeniami TOC, przedstawionej w numerze 6/2003 CXO, pozwala na znaczne skrócenie czasu realizacji projektu. Metoda jest stosunkowo prosta, ale czy łatwa do wdrożenia? Ograniczenia w zarządzaniu projektami Funkcjonowanie

Krytyczna kwestia zachowań w zarządzaniu łańcuchem krytycznym Read More »

Planowanie Hoshin Kanri – Japoński System Zarządzania w Praktyce

Planowanie Hoshin Kanri – Japoński System Zarządzania w Praktyce Spośród trzech poziomów KAIZEN, japońskiej filozofii ciągłego doskonalenia, dwa są szeroko rozpowszechnione poza Japonią: KAIZEN indywidualny oraz KAIZEN zespołowy na szczeblu operacyjnym. Trzeci, najbardziej zaawansowany poziom – KAIZEN menedżerski, został rozwinięty przez Japończyków w latach 1950-1981. KAIZEN menedżerski polega na powiązaniu elementów Zarządzania przez Cele (MBO)

Planowanie Hoshin Kanri – Japoński System Zarządzania w Praktyce Read More »

Czarna polewka dla Błękitnej Linii – wdrożenie CRM w Telekomunikacji Polskiej

Czarna polewka dla Błękitnej Linii – wdrożenie CRM w Telekomunikacji Polskiej Telekomunikacja Polska zakończyła wdrożenie systemu CRM, którego flagowym elementem jest Błękitna Linia. Czy projekt zakończył się sukcesem? Jakie napotkał trudności i co na to klienci? Autor: Robert Jesionek Wyzwania wdrożenia CRM w TP Wdrożenie systemu CRM w Telekomunikacji Polskiej formalnie zakończyło się 1 maja

Czarna polewka dla Błękitnej Linii – wdrożenie CRM w Telekomunikacji Polskiej Read More »

W powodzi derywatów: przyczyny i skutki kryzysu finansowego

W powodzi derywatów: przyczyny i skutki kryzysu finansowego Od momentu wybuchu kryzysu finansowego, specjaliści i analitycy na całym świecie poszukują jego głównych przyczyn. Choć jednoznacznej odpowiedzi wciąż brakuje, wiele wskazuje na to, że kluczową rolę odegrał nieuregulowany rynek instrumentów pochodnych, zwanych derywatami. To właśnie one sprawiły, że świat finansów oderwał się od realnej gospodarki, co

W powodzi derywatów: przyczyny i skutki kryzysu finansowego Read More »

EVA – Ekonomiczna Wartość Dodana w IT

EVA – Ekonomiczna Wartość Dodana w IT Posługiwanie się miernikiem ekonomicznej wartości dodanej (EVA) ułatwia ustalenie realnej wartości inwestycji, również w obszarze technologii informatycznych. EVA operuje językiem zrozumiałym dla dyrektorów finansowych, co czyni go użytecznym narzędziem w rękach CIO, którzy muszą wykazywać celowość inwestycji IT. Jim Pecquex, CIO firmy The Manitowoc Co., wie, że jego

EVA – Ekonomiczna Wartość Dodana w IT Read More »

ERP II – narodziny nowego standardu w zarządzaniu

ERP II – narodziny nowego standardu w zarządzaniu W polskich firmach nie obserwujemy jeszcze masowych wdrożeń systemów do kooperacyjnego planowania sprzedaży, akcji marketingowych czy projektowania. Wydaje się, że w mentalności wielu menedżerów wciąż dominuje podejście, w którym informacja jest utożsamiana z władzą. Jednak na przełomie lat 2000/2001 analitycy Gartner Group zdefiniowali na nowo pojęcie ERP,

ERP II – narodziny nowego standardu w zarządzaniu Read More »

Globalna marka wiedzy – Międzynarodowe certyfikaty w Polsce

Globalna marka wiedzy – Międzynarodowe certyfikaty w Polsce Międzynarodowe certyfikaty, takie jak ACCA czy CIMA, stają się coraz bardziej pożądane na polskim rynku pracy, szczególnie w obszarze finansów. W ogłoszeniach rekrutacyjnych coraz częściej pojawiają się wymagania dotyczące posiadania tego typu kwalifikacji. Czy to tylko trend, czy realna wartość dla specjalistów i pracodawców? Certyfikaty jako potwierdzenie

Globalna marka wiedzy – Międzynarodowe certyfikaty w Polsce Read More »

CSR i PR: Brak pokrewieństwa, brak miłości w biznesie

CSR i PR: Brak pokrewieństwa, brak miłości w biznesie Corporate Social Responsibility (CSR) i Public Relations (PR) to dwie odrębne funkcje w przedsiębiorstwie, które wydają się rywalizować o dominację. Chociaż PR często zyskuje przewagę, analiza celów i potencjału obu funkcji sugeruje, że CSR powinien być traktowany jako autonomiczna i niezależna koncepcja. Autor: Iwona Kuraszko CSR

CSR i PR: Brak pokrewieństwa, brak miłości w biznesie Read More »